pátek 18. července 2008

Učitel lásky - 0%

Podle původního plánu měl být Učitel lásky už nějakou dobu v kinech. Nakonec jej ale vystřídalo Prosíme přetočte a to je, myslím jediné štěstí, pro nic netušící diváky (a vlastně nejen ty). Nový film Mike Myerse je totiž naprostá žumpou, která dokáže člověku způsobit i kdejakou psychickou újmu.

Když nám Myers před šesti lety "vykouzlil" svůj do té doby poslední scénáristický počin - třetího Austina Powerse, ani zdaleka jsem si při jeho útrpném sledování neuvědomoval, kam až může opravdové "Myersovské" peklo zajít. Nebo si snad myslíte, že mám nějak vyzdvihnout film, ve kterém je nejvtipnější (rozuměj ne trapnou) situací trefení trpaslíka do hlavy? To po mě vážně nechtějte.

Jedním z tuny problémů Učitele lásky je např. úplná absence jakkoliv smysluplného děje. Tak schválně: guru Pitka žije v Indii a chce se stát nejlepším guru na světě. Aby se mu to povedlo, musí dát zpátky dohromady kapitána hokejového týmu s jeho bývalou přítelkyní, neboť hokejista po rozchodu není schopen podávat dobrý výkon, kvůli čemuž nemůže jeho tým vyhrát Stanley Cup. Jen dodám, že ten, kdo se ještě autora nedovtípil, najde jej zmíněného v předchozím odstavci.

Doufal jsem, že i když bude Učitel lásky více méně špatným filmem, bude alespoň solidně řemeslně zvládnutý. Ani to se však nestalo. Ať už jsou to triky nebo sřih, tady je prostě všechno špatně. Ale ještě k druhému zmíněnému. Většinou, když koukám obyčejně na film, všimnu si (a to už musím mít hodně velké štěstí) maximálně tří chyb. Učitel lásky je ovšem tak katastrofálně nastříhán, že jsem kiksů napočítal minimálně deset. A mohlo jich být ještě mnohem víc, kdybych si během sledování nechodil pro pití a nekoukal pořád kolem.

Ještě zmíním herecké obsazení. Nevím, zda má Myers tolik známých kontaktů, ale řeknu vám, že tohle si Justin Timberlake, Rob Blake a Kanye West vážně nezasloužili. Jediný, kterému to, vyjma Myerse přeji, je tramtadadá, Jessica Alba! O jejích hereckých schopnostech už bylo asi řečeno vše, nicméně nemůžu zmínit jediné pozitivum snímku s ní spojené. Učitel lásky je totiž posledním filmem, ve kterém si Alba na dlouhou dobu zahrála. Tak vystřelte špunty do nebes, je co oslavovat.

No, vlastně není. I přes toto malé nadšení je Učitel lásky totální filmovou katastrofou, které bychom se měli všichni, opakuji všichni vyhnout. Je sice pravda, že jsem po traileru čekal zlo, dostal jsem ale takový kalibr, že se z toho i můj žaludek málem neotřepal. Brrr.

P.S. Tímto se omlouvám Suprhrdinovi, jemuž jsem, přiznám se až moc křivdil. Narozdíl od Učitele lásky je totiž jakž takž řemeslně zvládnutý a také se v něm každou sudou vteřinu nesměje hlavní debil svým trapným vtipům. Proto 10% nahoru.

P.P.S. Ta nula vážně jednou musela přijít.

1 komentář:

Antonín Daněk řekl(a)...

Opravdu, horší film by člověk těžko hledal. Po dlouhé době film, který jsem se nestyděl v polovině vypnout a smazat.