pátek 15. května 2009

Český dabing NENÍ dobrý

Někomu už to možná přijde trošku trapné, mluvit tu v každém druhém postu o Michaelu Bayovi, takže to dneska vezmu jen hodně okrajově. Před pár dny se, jak jsem zde naznačoval, objevil finální trailer na Transformers 2, který samozřejmě válí po všech stránkách. To je ta pozitivní část.

Jenže už docela dlouhou dobu je v tom "ale". Český distributor (jmenovitě Bonton Film) totiž už dříve oznámil, že Tranďáky hodlá uvést v drtivé většině s dabingem. Ti, kteří viděli alespoň malý úryvek na DVD (Šroubka nebo Zážehnici jsem raději neabsolvoval), se jistě dovtípili, která uhodila.

Např. já jsem si řekl, že je super, když bydlím v Brně, poněvadž nějaká ta kopie s titulky se sem jistojistě dostane (taky že by měla). Minulý čtvrtek jsem ale dostal přímý direkt. Vyrazili jsme si s kamarádem na Star Trek (mimochodem výborný, viz. můj komentář na ČSFD či makro na Gorille) a já tajně doufal v trailer na roboty. A taky že přišel, ovšem z reproduktorů se místo angličtiny ozívala... ano, čeština.

Nebudu se vám tady zpovídat, jaké nadávky mi probíhaly hlavou, pouze tedy sdělím, že z hypercool Optima je rázem afektovaný žalud a Shia mluví jako ten největší imbecil pod Sluncem. Tahle taktika mi od Bontonů přijde docela hloupá (v kontrastu s tím, že trailer na nového a jistojistě také dabovaného Pottera běžel v originále) a spíš působí, jakoby se distributor snažil diváky od filmu odradit.

Abych se tedy dostal k pointě, dabovaný trailer na Transformers 2 je žumpa nejtěžšího kalibru a jen ukazuje, kde se v současné době nachází česká dabingová škola. Pominu-li např. povedeného House nebo první troje Prcičky, vypadá to na sračky největší. Takže vy všichni, kteří tvrdíte, že český dabing je nejlepší na světě, vzbuďte se a pusťe si libovolné nové DVD nebo koukněte třeba na Primu.

Anebo raději ne, ještě by museli volat rychlou. Doba Filipovského, potažmo 90. let (Poslední Skaut, Skála, Smrtonosná past) se zkrátka dávno pryč. Místo toho nastoupila hotová dabingová dekadence, jíž vévodí právě Transformers 2. A aby bylo jasno, v budoucnu bude možná ještě mnohem hůř.

Sebevrazi nechť směřují na YouTube. Přeji příjemné dávení.

1 komentář:

Hurley řekl(a)...

Pokud chceš zajistit víc kopií Transformers 2 v originálním znění, zapoj se na Facebooku do skupiny http://www.facebook.com/group.php?gid=81030783767 . Bonton zatím poslouchá, tak uvidíme, k čemu ho nakonec dokopem.